Background

;

Saturday, February 11, 2012

Sajak Alam

Aku tetap Menunggu

aku tanpamu aku keliru
menduga waktu menunggumu hadirmu
resah dihati tanpa suaramu
gelisah dijiwa tanpa hadirmu
berapa lama harus ku nanti
rasa dihati tak tahan lagi
ingin bertemu walau sekali
dimana jua ku tetap tempuhi

menantimu bagaikan menunggu
suria pagi mengukir wajah
yang jarang sekali dimiliki setiap insan
namun itu tetap ku nanti
kerna bagi ku dirimu pasti hadir suatu hari nanti
menemani ku seperti waktu dulu

hari semakin tua
aku masih menanti
bila dikau kunjung tiba
untuk meriangkan setiap anak kecil
mengembirakan mata dewasa yang memandang
menceriakan senyuman ibu yang mengandung
membanggakan segak ayah yang mendidik dan menjaga
hadirlah dikau agar semua menikmati bahagia

dikaulah hujan yang ku nanti setiap waktu
kurnian ilahi yang penuh rahmat
yang didalamnya terkandung bejuta nikmat
buat insan-insan sejagat
aku mohon hadirlah dikau
membasahi setiap kekontangan inci bumi ini
membasahi setiap kekeringan jiwa insani
agar semuanya bahagia dengan hadirmu
terima kasih atas segala rahmat dari yang maha kuasa

No comments: